Laatste nieuws

30/05/2018

Kabelschade is weer verholpen

Om 11:12 zijn alle verbindingen weer in gebruik genomen. Namens de veroorzaker excuses voor de overlast. Onze aannemer Spitters heeft er een nieuw stuk kabel tussen gelast en alle gebruikers moeten weer ongestoord kunnen werken. Doordat de veroorzaker niet direct de schade aan de glasvezelkabel met 192 adres gemeld heeft,… Lees verder

Storing: Kabelschade POP Baarle-Nassau

Omschrijving storing In Baarle-Nassau is bij graafwerkzaamheden door een derde partij een 192 voudige voedingskabel geraakt. Hierdoor zitten momenteel de onderstaande 62 aansluitingen zonder diensten: 5111PB-25 5111PB-27 5111PB-29 5111PG-1 5111PG-10 5111PG-10-A 5111PG-12 5111PG-14 5111PG-2 5111PG-2-A 5111PG-5 5111PG-6 5111PG-7 5111PG-7-A 5111PG-8 5111PG-9 5111PG-9-A 5111PG-9-B 5111PH-1 5111PH-2 5111PH-3 5111PH-3-A 5111PH-3-B 5111PH-4 5111PH-7… Lees verder

23/05/2018

Gepland Onderhoud

Tussen 29 mei en 26 juni 2018 worden alle NTU’s in Midden-BrabantGlas gebied door aQuestora voorzien van nieuwe software. De upgrade wordt in batches uitgevoerd (ongeveer 100 NTU’s per nacht) telkens tussen 2.00 uur en 3.00 uur in de nacht. Tijdens de upgrade zijn de diensten van de klant voor… Lees verder

03/05/2018

KPN gaat stoppen met ISDN

KPN heeft aangekondigd de ISDN telefoonverbindingen uit te faseren en ook de analoge telefoonlijn krijgt een op internet gebaseerde achterkant. Beide technische veranderingen zullen ook effect hebben op bestaande alarmsystemen. Meer en meer kiezen bedrijven met levende have of kritische bedrijfsprocessen voor een alarmsysteem dat gebaseerd is op twee verbindingen… Lees verder

01/05/2018

Zoek de verschillen

Voor de liefhebber hebben we hier twee google map plaatjes met links een eerste versie van het geplande netwerk en ernaast de recente versie. Wat valt er op? Hadden we eerst circa 650 km netwerk voorzien, inmiddels is het door de vele aanmeldingen uitgegroeid tot circa 751 km. Begonnen we… Lees verder

29/04/2018

Definitieve afspraken storingsmelding zakelijke leden

Storingsafhandeling op het netwerk van Midden-BrabantGlas voor leden met een Zakelijke pakket en met een SLA plus (Service Level Agreement) Zakelijke leden die een consumenten pakket afnemen worden gelijk gesteld met de voorwaarden consumentenpakket zoals deze op de consumentenpagina van de site staan vermeld. SLA Plus (Beschikbaarheid = 99,6 %… Lees verder

Definitieve afspraken storingsmelding consumenten

Storingsafhandeling op het netwerk van Midden-BrabantGlas voor leden met een Consumentenpakket (Trined, Fiber, Stipte, netrebel en/of AltijdThuis beveiliging) Het service niveau is gebaseerd op “Best Effort“ (Beschikbaarheid van het fysieke netwerk en het datatransport door de belichter is ± 95 % op jaarbasis). Individuele storingen worden voor 85% hersteld binnen… Lees verder

25/04/2018

Storing Midden-BrabantGlas Alle diensten

Omschrijving Door spanningsuitval tijdens schoonmaakwerkzaamheden van de Citypop Gilze zijn alle MBG diensten ongeveer 10 minuten onderbroken geweest. Inmiddels zijn alle diensten weer online, onze excuses voor het ongemak. Startijd storing: 8.02 uur Einde storing: 8:13 uur

17/04/2018

KPN stopt per 1 september 2019 met ISDN

1 september 2019 stopt KPN met ISDN. Veel bedrijven maken nog gebruik van deze traditionele telefoniedienst en moeten op zoek gaan naar een alternatief. Het ISDN netwerk wordt uitgefaseerd en wordt voor KPN vervangen door VoIP. De floppy disk, telex en semafoon. Misschien hebt u er nog meegewerkt, maar 1… Lees verder