Fiber foutcode S004 bij de setup-box kun je zelf snel oplossen

30 december 2017

We krijgen van verschillende kanten de melding dat de setupbox van Fiber een probleemmelding kan geven met de foutcode S004. De TV werkt dan ook niet.

Door eerst de TV spanningsloos te maken (230V stekker er uit te trekken), de setupbox spanningsvrij te maken (adaptor uit de 230V te trekken), daarna de Fritz!box spanningsloos te maken (adaptor uit de 230V te trekken) en de NTU (wit glasvezelkastje bij de oranje glasvezelinvoerkabel) spanningsloos te maken (adaptor uit de 230V te trekken).

Daarna 20 tellen wachten en dan in de volgorde: eerst de NTU (de adaptor weer in de 230V te steken), daarna de Fritz!box (de adaptor weer in de 230V te steken) daarna de TV steker in de 230V te steken en daarna ook zijn setupbox (de adaptor weer in de 230V te steken) en direct een positief resultaat geeft.

De foutmelding ‘S004’ is daarmee opgelost volgens we daarna terug gemeld krijgen van de leden. We adviseren deze actie altijd eerst uit te voeren voordat je met de helpdesk gaat bellen en door de mogelijk nog grote drukte op de call-desk in de wachtrij komt.

We hebben verzocht dit ook als instructie door te geven aan alle call-desk medewerkers.